Založ si blog

Prvé stretnutie s belgickým umením

Po mojom príchode do Belgicka (Bruselu), kedy som sa konečne ako tak etablovala (po 3 dnoch) som sa ihneď vybrala „obzrieť“, čo sa tu deje. Teda, aj pozrieť čo sa predáva. Dostala som sa na predajnú výstavu diel mladých umelcov (bližšie http://www.bozar.be/activity.php?id=11821&lng=en ), kde sa v paláci nachádzalo niekoľko fotografií, malieb, inštalácií a asi dve videá (jedno z nich zložené z fotiek bolo najzaujímavejšie). Okrem nesmierneho počtu „ujov“ s digitálnymi fotoaparátmi (ktorí čumeli prekvapivo na môj analóg) tam boli najmladší aj najstarší.

Okrem mojej fascinácie priestorom (pozn. ktorýmkoľvek výstavným priestorom som očarená) som samozrejme sledovala najmä fotografie. Tie ma až tak neočarovali. Zopár digitálnych manipulácii zdevastovaných poslancov s prasačími hlavami, niekoľko nadmerne saturovaných gýčov, tri farebné budovy na doske na „štýl Becherovcov“, ale aj obzvlášť zaujímavá fotka/koláž inštalovaná v ráme spolu s látkami, zrkadlami pripomínajúca hru so spomienkami…

Môj dojem pokazili popisky len vo francúžštine, preto si nedovolím utvoriť názor o tunajšej umeleckej sfére.

Ak sa však dostabem k ucelene koncipovanej, kurátorsky pripravenej výstave….!

 

Smrť galérie?

26.12.2012

Publikum – mám na mysli aj to “neumelecké” – rado uspokojuje svoje potreby v novovznikajúcich verejných priestoroch. Posledných niekoľko rokov (5-10), sa tak záujmy presúvajú do novovznikajúcich “galérií” pri supermarketoch, parkoch a podobne, a to len preto, aby umenie oslovilo masy. Ďalšími “prenášačmi umenia” sú aktivisti, ktorí prenášajú umenie [...]

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15, aktualizované: 07:25

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

Ukrajina

Ukrajina aj Izrael. Zvládla by EÚ dve vojny?

19.04.2024 06:00

Pre Ukrajinu hľadajú protivzdušnú obranu, na Blízkom východe chcú zabrániť stupňovaniu napätia. Na tom sa zhodli lídri krajín EÚ.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 2416x
Priemerná čítanosť článkov: 1208x

Autor blogu

Kategórie